• Home
  • Blog
  • Corona maatregelen tijdens uw vaartocht

Corona maatregelen tijdens uw vaartocht

Om de veiligheid van medewerkers en gasten voldoende te kunnen waarborgen tijdens de COVID-19 pandemie volgen we adviezen van het RIVM en de aanwijzingen en maatregelen van de Rijksoverheid en de Veiligheidsregio’s. Uitgangspunt is het zoveel mogelijk voorkomen van situaties met een risico op besmetting. Lees hier meer over de maatregelen.

Hierbij een overzicht van de maatregelen tijdens uw vaartocht. Ons volledige protocol kunt u onderaan de pagina downloaden.

  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen;
  • Geef andere mensen geen hand;
  • Was regelmatig je handen of gebruik desinfecterende handgel;
  • Als je niest of hoest, doe dat dan in je elleboogholte;
  • Als je je neus snuit, gebruik dan papieren zakdoekjes en gooi deze direct weg.
  • Alleen toiletbezoek bij vaartocht langer dan 1,5 uur en indien dit echt noodzakelijk is.
  • Bij milde verkoudheidsklachten zoals snotteren, hoesten, keelpijn of als u of iemand anders uit uw huishouden koorts heeft kunt u niet mee aan boord.
  • Bij het aan en van boord gaan vragen we het gezelschap de handen te wassen met desinfecterend handzeep.
  • Voor- en na elke vaartocht wordt de boot ontsmet met desinfecterende middelen.
  • De boot wordt regelmatig extra schoongemaakt. 

Bij het opstappen (en afstappen) dienen we er rekening mee te houden dat dit zo min mogelijk druk geeft op de Openbare Ruimte. We hebben daarom een aantal openbare steigers voor u geselecteerd die dicht bij parkeervoorzieningen gelegen zijn en ruim genoeg zodat u voldoende afstand kunt houden om veilig bij ons aan boord te kunnen gaan.

We hebben verschillende opties voor catering en dranken aan boord waarbij het uitgangspunt is zo min mogelijk contactmomenten en risico op besmetting zo klein mogelijk maken.  

Om contactmomenten zoveel mogelijk te voorkomen vragen we om de kosten zoveel mogelijk vooraf te voldoen. U ontvangt van ons een factuur die online betaald kan worden via bekende betaalmethodes als iDEAL, Creditcard, PayPal, Apple Pay etc.

Mocht de vaartocht om gezondheidsklachten van iemand binnen het gezelschap niet door kunnen gaan kijken we met u naar de mogelijkheden voor het verplaatsen van de vaartocht. Indien verplaatsen niet mogelijk is ontvangt u de volledige aanbetaalde kosten retour. 

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen? We helpen u graag. Neem contact met ons op per telefoon of per email.